יום שלישי, 9 ביולי 2013

The Young Professionals | Volume 1

עוד שנה חלפה ושוב אני ניצבת מול פרויקטי הגמר של המחזורים מעליי. התערוכה תיפתח בחמישי הקרוב ה-11/07/13 20:00, בבניין הפקולטה לעיצוב שלנו, בחולון. הפעם הייתי הרבה יותר קרובה לפרויקטים וגם לבוגרים שעומדים מאחורי העבודות. החלטתי להציג בפניכם שישה פרויקטים נבחרים שריגשו אותי במיוחד, בשתי כתבות נפרדות. תפסתי כל אחד לראיון קצרצר כדי לעשות לכם חשק. כדי לראות את השאר תצטרכו פשוט להגיע. 

שרי רויז | Opening

כלים חד פעמיים לאירועי קוקטייל. הצלחות עשויות מפריסות נייר והסכו"ם פלסטיק.
הפרויקט מציע חווית משתמש חדשה, בה יש צורך בביצוע פעולה קטנה על הכלים, המנצלת את תכונות הנייר והפלסטיק על מנת להתחיל להשתמש בהם.


הצלחות עשויות פריסות של נייר והסכו"ם פלסטיק

 *באיזה שלב בתואר הגעת לרעיון של הפרויקט, האם הגיע ממחשבה על קונספט/פיתוח או יותר מסחרי/פרקטי.
לרעיון הסופי של הפרוייקט הגעתי כחודש וחצי לפני ההגשה.  גלגול הפרוייקט היה ארוך וסופו אפילו דיי מפתיע.
הנושא הראשוני שבחרתי בתחילת השנה היה: גולמי ומעובד בעץ ונייר. את סמסטר ב של השנה התחלתי במחשבה על הכנת כלים המשלבים נייר ועץ . כלים בעלי בסיס קבוע ועליהם חלק חד פעמי המשתנה משימוש לשימוש. לאחר מכן החלטתי להמשיך רק עם חד פעמי ולבסוף נוסף השילוב עם הפלסטיקה. 
הפרוייקט התחיל מקונספט של כלים המשלבים את הצלחת והסכו"מ אך מכיוון שזהו פרוייקט העוסק בחד פעמיות היה לו גם מחשבה מסחרית כדי לתת הצדקה  לשימוש בו.

*רגע אחד חיובי או שלילי שזכור לך במיוחד והשפיע על הפרויקט. 
נתחיל עם הרגע השלילי  כי תמיד טוב לסיים בנימה חיובית- 
הרגע הקשה ביותר  שהיה לי לאורך הפרויקט היה בין  שתי הגשות הביניים, לאחר שלא עברתי את ההגשה הראשונה ולא ידעתי לאן וכיצד להמשיך. הגעתי ל-dead end.  בכיתי ללא הפסקה ולא הצלחתי לראות מטר קדימה. לא היה לי פרויקט ולא היו לי התפתחויות  זה היה שלב של להיות או לחדול . לאחר שיחה עם המנחה שלי  (נעמה שטיינבוק) החלטתי לאסוף את כוחותיי האחרונים ולהתחיל הכל מהתחלה . משם הפרויקט רק עלה ועלה ולא נתתי לעצמי להיכנס לעוד בורות עד הסוף.

מאז היו הרבה רגעים חיוביים בדרך. אחד מהם היה ביקור אצל חברתי ,הילה פרי ,שף קונדיטור במסעדת כתית . ביקור זה היה חוויה קולינארית מעניינת מאוד. הטעמים הצבעים והמטבח עוררו בי המון השראה להמשך הפרויקט.


*עכשיו משסיימת , לאן פנייך? 

עכשיו אני מתחילה לעבוד על האתר שלי ולחפש עבודה שאכן תעניין אותי בעולם העיצוב.

*איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים. 

מקווה להיות מעצבת  בעלת סטודיו עצמאי, שמתעסקת פחות בעיצוב המוני תעשייתי אלא בעיצוב  בעל ערך תרבותי.



תום בנדקובסקי | Hosting Hounds

הפרויקט עוסק בקשר שלנו לרהיטים שלנו. הרעיון היה לייצר קרבה והיקשרות לרהיטים שלנו וזאת על ידי שימוש ב"הכלבה" (כמו האנשה רק עם כלבים) כל זאת תוך שמירה על רמת מופשטות ופשטות, על עיצוב שישדר שמחת חיים עם דגש על יצירת שפה עיצובית אישית. בקיצור, רהיטים שלא נוכל להיפרד מהם, רהיטים שנשמח לראות ושהם ישמחו לראות אותנו.



 *באיזה שלב בתואר הגעת לרעיון של הפרויקט, האם הגיע ממחשבה על קונספט/פיתוח או יותר מסחרי/פרקטי.
הרעיון הסופי לפרויקט הגיע לאחר המון שינויים התלבטויות ורצונות לעשות פשוט מה שאני אוהב. זה קרה בערך בתחילת הסמסטר השני של שנה ד'. ידעתי שאני רוצה להתעסק בדימויים, ידעתי שמעניין אותי לשלב האנשה במוצרים ובסוף החלטתי שאני רוצה לעצב ריהוט.

*רגע אחד חיובי או שלילי שזכור לך במיוחד והשפיע על הפרויקט. 
הרגע המשמעותי ביותר בפרוייקט שלי היה כשעברתי את ההגשה השניה (GO / NO GO). נאמר לי שהפרויקט במצבו הנוכחי לא עובר את ההגשה הסופית ולכן עלי לתעל את עצמי למקום נכון יותר. וכך היה, לקחתי החלטות סופיות והתחלתי לעבוד על עיצוב וייצור סדרת הרהיטים תוך התחשבות בלו"ז הצפוף ויכולות הביצוע שלי. מכיוון שמדובר בריהוט בקנ"מ 1:1 לביצוע יש חשיבות מאוד גדולה, על מנת להראות התכנות, ירידה לפרטים ובחירות אסתטיות.
עכשיו שסיימתי שאיפתי היא לצבור ניסיון בתחום הריהוט בשאיפה לא להפוך להיות פועל סולידוורקס (תוכנת מידול ממוחשבת), אלא לתת ביטוי יצירתי לאובייקטים בייצור סדרות קטנות או גדולות.


*עכשיו משסיימת , לאן פנייך? 
אחת המחשבות היא לטוס להתמחות ועבודה בחו"ל. אך בינתיים לנסות להיכנס כמעצב בסטודיו לעיצוב בארץ.
תוך כדי לגשש וללמוד איך אני יכול לעסוק בתחום כעצמאי. בקיצור כל האפשרויות פתוחות...

במקביל, בעתיד הקרוב אני וכמה חברים מהמחזור מתכננים להציג בתערוכת ריהוטים 2014. לאתר של תום לחצו כאן.

הרעיון היה לייצר קרבה והיקשרות לרהיטים שלנו וזאת על ידי שימוש ב"הכלבה" (כמו האנשה רק עם כלבים)




עינת קירשנר | מתכת קרמית

פרויקט מחקרי המשלב בין אבקות מתכת וקרמיקה ליצירת "אסתטיקה אורגנית" שבמסגרתו נחקרו לעומק שילובי חומרים וטכניקות שונות. לפרוייקט נבחרו שתי טכניקות – שימוש במגנטים להשפעה צורנית על אבקת ברזל והמסה של אבקת נחושת. כל טכניקה מוצגת על סדרת כלים המראה מגוון אפשרויות יישום.


*באיזה שלב בתואר הגעת לרעיון של הפרויקט, האם הגיע ממחשבה על קונספט/פיתוח או יותר מסחרי/פרקטי.
הרעיון לפרוייקט הגמר התגבש במהלך שנת הלימודים האחרונה כאשר הרעיון המקורי היה פרוייקט מחקרי בחומר- אבקת מתכת. השילוב עם הקרמיקה הגיע בשלב מאוחר יותר לאחר שחיפשתי חומר נוסף לשלב עם האבקה, וגיליתי ששני החומרים עוברים תהליך שרפה בתנור בטווח טמפ' דומה בדרך להפיכתם למוצר.
ידעתי עוד לפני תחילת השנה שאני רוצה לעשות פרוייקט מחקרי - חומרי והרעיון הגיע מתוך מחשבה על פיתוח חומר חדש או אסטתיקה חדשה בחומר מוכר.

*רגע אחד חיובי או שלילי שזכור לך במיוחד והשפיע על הפרויקט. 
בהגשת האפיון הראשונה של הפרויקט הינו צריכים להציג אותו בפני פאנל של מרצים ולהוכיח את ההיתכנות שלו. התנור עם הניסיונות הראשונים שלי יצא רק בבוקר ההגשה ולא היה לי מושג מה יצא ממנו כך שאני בעצמי לא ידעתי אם יש לפרויקט היתכנות או לא, ומה עוד שאי אפשר בפרויקט מסוג זה להסתמך רק על הניסיונות הראשונים אלא דרוש זמן פיתוח. ידעתי שאם לא יצאו דברים מעניינים כנראה שאצטרך להחליף נושא לפרויקט. למזלי יצאו ניסיונות מספיק מעניינים כדי לשכנע את המרצים שיש לפרויקט לאן להתפתח.

*עכשיו משסיימת , לאן פנייך? 
 לנוח קצת, להסתכל על הדברים שיצרתי בשנים האחרונות מנקודת מבט  מרוחקת יותר וכמובן להמשיך ליצור. אגב, תוכלו למצוא מוצרים שלי בחנות הסטודנטים שתיפתח בחמישי לצד התערוכה.
לפרטים נוספים תוכלו לפנות אל עינת במייל: einat.kir@gmail.com



שני החומרים עוברים שריפה בתנור בטמפ' דומה בדרך להפיכתם למוצר
***

2 תגובות:

  1. לידיעת הקוראים ובהתייחס לאחת מאמירות המרואיינים,
    העיצוב הכי תעשייתי שנעשה בעשרים השנים האחרונות שינה ועיצב את התרבות שלנו היום!!!!

    השבמחק
  2. That's a nice blog you have :)



    Http://Fashioneiric.blogspot.com

    Coline ♡

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...