יום שבת, 29 ביוני 2013

When craft meets technology


צילום: מיכאל פיש
המשפט שבכותרת ליווה אותי בכל השבוע האחרון. במהלך הימים האחרונים הוצגו אצלנו פרויקטי הגמר של שנה ד' המסיימים, ימים טעוני רגשות ומחשבות. מצד אחד שמחנו לראות את תוצרי המחזור המיוחד הזה, שהיו ברובם מרגשים עד דמעות, מפוצצים בכשרון, מלאי פוטנציאל להמשך ומעוררי השראה. מצד שני, לא יכולתי שלא להתחיל לחשוב על העתיד שלי, הפרויקט שלנו לא כל כך רחוק בסופו של דבר.
חלק ניכר מהפרויקטים עסקו בחומרים שונים, בטכנולוגיות מעניינות ובעיקר כיצד משלבים בין השניים. התרגשנו לראות את החדשנות שהיתה בפרויקטים, המושג "חוכמת החומר" או חוכמת הטכנולוגיה הוא משהו שחוזרים לדבר עליו אצלנו במחלקה בכל הזדמנות ומשמעותו, לדעת מהן היכולות והמגבלות של החומרים שאתם עובדים ולעצב מוצרים בהתאם.

כבר כמה שבועות, מאז ראיתי את הכתבה עליהן, שאני מנסה להגיע לביקור בסטודיו של "נולה" (הנול שלה). מאחורי המותג הצעיר והמיוחד עומדות דיאנה ברויטמן, מנהדסת טקסטיל בהכשרתה וזיוה אפשטיין, שעד לפני כשנתיים ארגה כתחביב על הנול הביתי שלה.

This past week was the 4th year students final presentation. Most of them showed some amazing, innovative, fresh projects, that combined technology and craft. With these thaughts in mind, I went to pay a visit to the new brand "Nula" in their studio. Their first and current collection is combined by classic weaving techniques and textile engeneering. Diana and Ziva are the two talents behind the fascinating brand. They use the qualities of the weaving to achieve flattering and feminine graments. Here's a first peek at the collection, I'm sure we'll hear about them again soon enough.


החיבור בין השתיים הוליד קולקציית ביכורים ייחודית, מרשימה ויותר מהכול מלאת חכמה טכנולוגית שאנחנו כל כך אוהבים. זיוה יושבת ואורגת דוגמאות ודיאנה מנתחת כיצד הדוגמאות השונות יכולות להפוך לטקסטיל בהתחשבות במבנה, בכובדו של האריג, בנפילה שלו וצפיפותו. כך קורה שמקומות רפויים ופרומים בבגד מדגישים מותניים וקימורים ויוצרים נפילה נעימה. לעומת זאת, אזורים בבגד בעלי דוגמא ארוגה בצפיפות,  יוצרים את ה"שידרה" ומעניקים לבגד מורכבות ועניין.
אני שמחה לספר שמדדתי חלק מהפריטים והם מפתיעים בנוחות ובהתאמתם לגוף הנשי. כל פריט נארג בקפידה ונתפר בעבודה ידנית מדויקת. כרגע ניתן למצוא בקולקציה חלקים עליונים, שמלות וחצאיות. 



והנה גם אני, המדידות והתמונות היו ספונטניות, אבל היה תענוג להציץ על פינת העבודה בה קורה כל הקסם. למי שמעוניינת ניתן להשיג ב: בית בנמל. קום איל פו. שתהיה שבת שלום וסוף שבוע נעים וממוזג לכולם.




// Skirt: H&M // Nula silver top
Nula golden vest // Skirt and top: H&M







2 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...