יום שלישי, 18 ביוני 2013

In Reverse


מחר (19.6) תיפתח התערוכה מספר 11 של מוזיאון העיצוב בחולון, תערוכת סולו של האדריכל והמעצב רון ארד. זכיתי לקחת חלק במסיבת העיתונאים שנערכה לקראת הפתיחה ובמהלכה קיבלנו הצצה לתהליך היצירה של ארד, שהיה מסקרן ומרגש. נהנתי לראות את תהליך המחשבה שלו מההשראה הראשונית ועד לאובייקט הגמור.
התערוכה החדשה נקראת "ברוורס" ורבים יחשבו בטעות שהיא רטרוספקטיבה של ארד. ארד סיפר כי רצה להימנע מיצירת תערוכה רטרוספקטיבית שכן הרבה יותר מעניין ליצור תערוכה שאין יודעים כיצד תיראה בסוף.
התערוכה נוצרה במיוחד עבור המוזיאון ובטבורה עומדת משיכתו של ארד למתכת המלווה אותו כבר כמעט ארבעה עשורים. עבודותיו הקודמות פזורות "כהערות שוליים מורכבות", כפי שהיטיבה לומר גלית גאון האוצרת הראשית סביב העבודה המרכזית. "פרחים מיובשים", שנוצרה במיוחד עבור המוזיאון, נחשפה אתמול במעמד בינלאומי, והיא כוללת שש מוכניות פיאט 500 ישנות שנמעכו, נכבשו ולבסוף נתלו על הקיר כיצירת אמנות.

Tomorrow will open a new exhibition, the 11th, at Holon design museum, a solo exhibition to Ron Arad. A new and exciting project was revealed, 6 old Fiat 500 were flatten and hung on the wall like a piece of art. In Reverse comes from the fact the Arad took a perfectly functioning 3d object and made it into a non functioning 2d object. I invite you to visit,  the show is untill mid-October.

דגם פיאט 500 קלאסי שנעשה בעבודת ארטיזן של כיפוף וריתוך ידני


מודל עץ של הדגם הקלאסי הושאל מארכיון חברת פיאט

ארד דיבר על המעבר מעידן הקראפט והאומנים (artisan) לעידן הדיגיטלי, זה כהגדרתו סוג של אלמנט רטרוספקטיבי בתערוכה. ביצירתו האחרונה יצר סימביוזה בין העבודה הידנית לממוחשבת. הוא נעזר הן בבעלי מלאכה עדינה אשר כופפו וריתכו כל מוט ומוט ובמקביל התייעץ עם מומחי ריסוק ותאונות שיכולים לצפות כל תנועת מעיכה בתכנת מחשב מתוחכמת.
במעיכת המכוניות, לקח אובייקטים שימושיים תלת ממדיים והפך אותם לאובייקטים חסרי שימוש ודו ממדיים, זו בעתם משמעות השם "ברוורס". אף מעיכה לא יצאה זהה ועל אף שהוציא את המכוניות מכלל שימוש, נתן להן, בדרכו, בדיוק את מה שהגיע להן - חיי נצח. 




via

בגלרייה התחתונה, התנסה ארד במחשבה על יצירת דגם ממוטות בלבד, כמו זה בגלריה העליונה, אך ללא ריתוך ובדק בהדמיה מה היה קורה אילו היה פשוט מפיל אותו על צידו, כמו דוקים. אני מצאתי את האיורים/הדמיות מרתקים.
אם זה לא היה ברור, אני ממליצה בחום לקפוץ לתערוכה שתישאר עד אמצע אוקטובר.



**

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...