יום ראשון, 19 במאי 2013

Keeping it Simple

בשיחות האישיות שמתקיימות בכל סמסטר עם המרצה של קורס הסטודיו, שאל אותי המרצה שלי אם אני מפחדת ממנגנונים. לפני שעניתי לו נחרצות "ממש לא!" עצרתי לחשוב ותהיתי איך באמת ייתכן שבמהלך כל השנה שחלפה לא ייצרתי מוצר אחד שיש לו מנגנון. הכי קרוב שהגעתי למורכבות מכנית היה המוט הטלסקופי של צולה המרשמלו שלי. (וגם זה נלקח מאנטנה של רדיו ישן)

כמעט נעלבת עניתי שאני לא מפחדת, אני בהחלט מבינה מכניקה ברמה סבירה, אך אני אוהבת עיצוב פשוט. בהיר. ברור. נקי. חשבתי על הנושא עוד קצת וגיליתי שזה ממש הביצה והתרנגולת. לא הצלחתי להחליט אם בגלל שאני אוהבת עיצוב פשוט אני נמנעת ממנגנונים ובכך זה פחות זמין לי, או שמא, אני לא מספיק בטוחה בעולם המכניקה ולכן בורחת לפשטות.

החלטנו שאת התרגיל הנוכחי אני אעשה מורכב, עם מנגנון, גם אם זה על חשבון האסתטיקה שאני תמיד שמה עליה דגש.
אז החלטנו. התחלתי עם מחשבה על צירים, גלגלי שיניים ומסילות, עברתי לחיבור קצת פחות מורכב כמו בקוביות לגו ומשם הדרך לאין-צורך-במנגנון היתה מדרון חלקלק.
אני מקווה שבעתיד לא תהיה לי דרך מילוט ואמצא את עצמי בתוך פרויקט שכולו דוושות וברגים ולו בשביל הספק הקטן בבטן שאולי אני באמת פחדנית. אבל עד אז - הכנתי פוסט שלם על עיצוב פשוט. בהיר. ברור. נקי. כמו שאני אוהבת.

My lecturer asked me if I'm afraid of mechanism. I almost told him "of course not", but then I tried to come up with one project I did this year that had something complex regarding the mechanism. I couldn't find any. I wondered if I am indeed afraid that I don't know enough in this field or do I simply love simple design. smart, clean, clear design.
I hope someday to create something complicated enough to prove myself I am capable, but until then, here's a post dedicated to simplicity. I hope you like it :) (click on the link to find the sources)

נתחיל עם מעצב יפני שאת שמו המסורבל לא הצלחתי להגות או לתרגם כראוי Shigeichiro Takeuchi  ושני פרויקטים יפהפיים שלו. האחד כף נעליים עם מעמד והשני פח שהמכסה שלו עובד ללא כל צורך במנגנון. או כמו שאומרים אצלנו "מנגנון טיפש".


Japanese designer Shigeichiro Takeuchi
סט מברשות שיניים למשפחה. אין פה כלום אבל זה מקסים בעיניי בכל זאת. הן מהאתר הזה Ferm Living ויש בו עוד המון הפתעות נהדרות לכל חדר בבית.

via

מתקן קשירה לאופניים שמשולב בגדר, פרויקט שנעשה ע"י סטודנטים מאוניברסיטת היופסונג שבקוריאה. מתוך הבלוג הזה.

via
ממתק מקומי שמצאתי דווקא בבלוג צרפתי: צמד מעצבים ישראלים הצליחו למתוח את גבולות החומר לכדי תוצאה נקייה מתוחכמת ומדויקת. אלו קלאצ'ים מעץ (ועור) כן כן אתם קוראים נכון. הם נקראים טסלר-מנדלוביץ' והנה לינק לאטסי.

Tesler Mendelovitch

ולסיום סתם פרויקט צילום מקסים בעיניי. פרי עדשתה של הצלמת-בלוגרית Hana Pesut, שמחפשת ומוצאת את הרגעים הקטנים האלו שאף אחד לא שם לב אליהם. תראו איך שינוי קטן כל כך מצליח להפתיע ולרגש. מקווה שנהניתם. שבוע נעים.



Via




 Thanks for Leaving a comment / liking on facebook / following via Bloglovin & Instagram 



(@Majajoffe)

+A


3 תגובות:

  1. פוסט מקסים ומה לעשות יש תכונות שעוברות בגנים את לא אשמה תזרמי עם הנקי וה net .......

    השבמחק
    תשובות
    1. אימוש אין כמוך, אני קונה באהבה את הפחדנות אם זה מוביל לאהבה לדברים נקיים ויפים

      מחק
  2. אופס ...עלית עלי

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...