יום שישי, 16 בנובמבר 2012

Anat Friedman F/W 2013


מאז שחזרתי לגור בארץ אני מרגישה חובה גדולה לפרגן למעצבים צעירים שאני מעריכה, במיוחד מאז שיש לי את הבלוג ואת הפלטפורמה לחשיפה. לא הרבה יודעים אבל עבודת המעצב (בעיקר הצעיר והמתחיל) לא מסתיימת בסקיצות מדליקות, ולעתים מתלוות משימות אפורות כמו שיווק עצמי, מיתוג ותמחור, ניהול ותפעול שאין להן שום קשר לבתי הספר הזוהרים לעיצוב.

תכירו את ענת פרידמן, ילידת ירושלים ובוגרת המחלקה לצורפות ואופנה בבצלאל. כיום בעלת סטודיו עצמאי לעיצוב אופנה בירושלים. הכרתי את ענת לגמרי במקרה - לפני כחודש' ביקרתי חברה בבירה שמכירה אותה וישבנו לקפה אצלה בסטודיו במטרה לדבר על שיתוף פעולה, עליו אספר בהמשך. התרשמתי עמוקות מענת המקסימה ומהייחוד של הבגדים שלה ויצאתי מהפגישה מלאת נחת. לאחרונה שקדה על קולקציית חורף חדשה והחלטתי שזו הזדמנות חדשה לשתף, כי שרינג זה קרינג.

I do my best to support the new Israeli designers, I find it important to share as a blogger and help the community of Israeli creators develop. I want you to meet the young and talented Anat Friedman. She graduated from Bezalel design school 2 years ago and she is now  working on developing her indipendent brand based in Jerusalem. I had the chance to meet her for coffee and we have a great project together but that's later. She is now launching her Winter collection inspired by graphic shapes and clowns. Her fits are feminine, flattering and sophisticated. Hope you like it,a and if you do - don't forget to like her Facebook page. xx

כיצד התגלגלת לתחום העיצוב? 
מהרגע שאני זוכרת את עצמי אני מציירת, תמיד ידעתי שאעסוק במקצוע שקשור בדרך כלשהי לציור.
בסוף השירות הצבאי התחלתי לחשוב מה ללמוד וברגע אחד פשוט החלטתי- אופנה. בדיעבד זה נראה די ברור, 
כשאני נזכרת בילדות אני נזכרת באמא שאוהבת להתלבש ואוהבת לקנות. אוהבת מעצבות ישראליות, בעלת חוש אסטטי מפותח ומאד ישראלי. אמא שמעריכה איכות, גיזרה וייחודיות. 



מאין את שואבת השראה?
ההשראה שלי היא מאד גרפית.  אני אוהבת לצייר את הבגד לפני הייצור אפילו רק כדי לראות איך הוא נראה על הדף- אם הוא "מצטייר" יפה על הנייר. כמובן שהוא עוד עובר גלגולים רבים עד שהוא הופך לבגד גמור. לעיתים הרישום הראשוני והתוצר הסופי שונים ביותר, זה הקסם בתהליך העבודה, הוא לא ידוע מראש. אני לא טובה במראשו לפעמים זה לטובה. :) 
חיבור לצורות, קומפוזיציה, משקל, איזון, נפח, צבע ותנועה, כל אלה התחילו אצלי על קן הציור והיום הם חלק בלתי נפרד בשבילי מעולם הלבוש. את תנועת העיפרון ברישומים שלי החליפו גזרות מינימליסטיות עם קו גרפי איורי ונקי. השראה נוספת שתמיד נמצאת אצלי בראש היא צווארונים וליצנים- גם זה כנראה השפעה מאמא שמכורה לשייקספיר
ולכל מה שקשור אליו. לעתים קרובות הצוואר הוא מרכז הכובד בדגמים שלי, גם אם לא באופן ברור, בדרך כלשהי הצוואר יהיה מודגש, אני רואה שזה קורה לי גם בלי להתכוון זה פשוט שם.



"I'm naturaly attracted to the collar and the neckline"
ספרי קצת על קולקציית החורף.
הקולקציה הנוכחית מורכבת מדגמים קלאסיים עם טוויסט. צבעים מונוכרמטיים וגיזרות נקיות וגרפיות.
יש הרבה תשומת לב בקולקצייה על מבני גוף שונים, היה חשוב לי שזו לא תהייה קולקציה לרזות בלבד ואני עוד עובדת על זה. כרגע אני מייצרת עד מידה 44 כולל ומתכננת בעתיד הלא רחוק להוסיף 46. היה חשוב לי ליצור דגמים שיתאימו לכל שעות היום, לי אישית אין בגדים לערב או לאירוע- אני אוהבת שהבגדים שלי פרקטיים.
שאני יכולה להשתמש בהם בסיטואציות שונות לאירועים שונים ולכן היה חשוב לי ליצור קולקצייה יומיומית שבתוספת של הגרביונים הנכונים או הג'קט הנכון יוכלו להילבש גם בערב.


ספרי על רגע מיוחד שזכור לך במיוחד.
רגעים כאלו קורים לי עם לקוחות שמספרות על בעיה מסויימת עם הגוף שלהן (לכל אחת יש לפחות בעיה אחת כזאת במקרה הטוב לצערי) והבגד שלי טשטש את הבעיה או העלים אותה, הן מספרות לי כמה נח להן וכמה הגיזרה טובה להן- 
ברגעים כאלו אני מרגישה כמה המקצוע הזה יכול להיות חשוב, לגרום לאישה להרגיש בטוחה בעצמה,להרגיש נוח עם הגוף שלה אני חושבת שכל אישה יכולה להבין כמה משמעותי בגד יכול להיות במקרים כאלו.

איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?
מרכיבה צוות מנצח: תדמיתנית ותופרת שיהיו שותפות לתהליך העבודה והייצור, מנהל עיסקי (עד אז אחותי תסיים את התואר..) וכך אני אוכל להתרכז בעיקר בעיצוב ובלקוחות. חשוב לציין שכל הפריטים מיוצרים בארץ ואני מקווה שגם עוד חמש שנים זה יהיה כך.

Anat in the Studio
צילומי הקטלוג נעשו ע"י: נופר קפלן // דוגמנית: שרה עמאר

מקווה שאהבתן את הראיון, אשמח לשמוע מה אתן חושבות על הנושא של אופנה ישראלית וחיזוק המעצבים הצעירים. אני מבטיחה להמשיך לעקוב אחרי התוצרים של ענת ומעצבים מוצלחים אחרים ולשתף.
מאחלת לנו סופ"ש שקט ושיבואו ימים טובים יותר, בהם נחזור להעסיק את עצמנו בעתידה של האופנה הישראלית וב"מתי יגיע החורף". שבת שלום לכולם.




 Thanks for Leaving a comment / liking on facebook / following via Bloglovin & Instagram 





(@Majajoffe)

+A






2 תגובות:

  1. כל הכבוד!
    ממש אהבתי את הראיון! :)
    אשמח לעוד פוסטים כאלה!
    ענת מקסימה!

    השבמחק
    תשובות
    1. יאנו'ש תודה על התגובה מותק, ענת באמת מקסימה וכיף לפרגן!

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...