יום רביעי, 19 בספטמבר 2012

Paris city guide - day 1

 What shall we do today face
Now that I spent the holiday of the New Year stuck in front of the little screen, I'm ready for the first part of my city guide to Paris. Same as in my trip I tried to mix culture with shopping and great food with snacks. In the end of the article you will find the special extra place that not many know. This is the reason you visit my blog isn't it? :) 
You're welcome to hit the translate button to or contact me if you need any other info. xxx


טוב אז היו לי כמה ימים להתאפס מהחזרה. אחרי שבועיים ללא טלויזיה העברתי את החג ברביצה מול המסך הקטן והגדול לסירוגין, צפיתי בעונה החמישית של מד מן ובערימת סרטי בנות מ"חופים" ועד "קלולס".
עכשיו כשפצע-פריז התחיל להגליד אפשר לחבר את המצלמה למחשב ולברור את התמונות והזכרונות ולייצר מהן פוסט המלצות ראשון לעיר האהובה עליי בתבל.
זהו הפרק הראשון בסדרת המלצות שאני אוהבת לקרוא לה "פריז למתקדמים". מקווה שהקסם והאושר עוברים במילים ובתמונות שלי, ואם לא - תצטרכו פשוט להאמין לי.

הפורמט מתחלק לחמש קטגוריות : "שווה את הכסף" // "שווה לאכול את הלב" // "שווה לעצור לצהריים" // "שווה את הקלוריות" והכי חשוב ובשבילו אתם פה "שווה להכיר את הבלוג שלי מאיה" מוכנים? חגרו חגורות אנחנו ממריאים.

1. שווה את הכסף: מוזיאון האמנויות הדקורטיביות (Musee des Arts decoratifs) : למזלנו הספקנו להגיע כמה ימים לפני שהתערוכה המופלאה ננעלה: תערוכת לואי ויטון ומארק ג'ייקובס סוקרת את ההסטוריה של בית האופנה המצליח עוד מהיותו בית מלאכה לייצור מזוודות נסיעות מגושמות ויוקרתיות ועד התקופה בה קיבל מארק ג'ייקובס את שרביט המעצב ותרם לשינוי התדמית הידוע, בו הפך מבית אופנה שמרני ומסורתי למוביל טרנדים נועז וסנסציוני. לא להיות עצובים, תמיד יש משהו במוזיאון האדיר הזה. כרגע אגב, מתחילה תערוכה חדשה על האחים קמפנה מעצבים תעשייתיים ברזילאים ומדליקים. לאתר המוזיאון.

2. שווה לאכול את הלב: להציץ בחנות הקונספט המטורפת "קולט" (Colette / 213 rue de Saint Honore). אפילו שאי אפשר כנראה לקנות שם כלום ואת רוב הדברים שאפשר לקנות אנחנו כנראה לא צריכים, סיבוב אחד בחנות המופלאה הזו לי אישית עושה חשק מצד אחד לבכות מחוסר אמצעים ומגניבות ומצד שני להבין שיש לאן לשאוף. זה המקום למצוא מתנות לאנשים שבאמת אוהבים, בגדים וחברות קוסמטיקה חדשות ויוצאות דופן, מגזינים של עיצוב וצילום והמון גאדג'טים במחירים לא שפויים. לא צילמתי אבל הנה האתר של קולט.

Then...


Now!
Louis Vuitton / Marc Jacobs 

3. שווה לעצור לצהריים: היגומה (Higuma) שהתחילה כמסעדת פועלים יפנית קטנה וחבויה, כשהכרנו אותה לראשונה לגמרי בטעות לפני כ-15 שנים, היא היום אחת המסעדות האסייתיות הידועות והמצליחות בפריז. אין ביקור בפריז שאני לא מבקרת שם. מומלץ לקחת עסקית שכוללת מרק ראמן בתוספת שביעיית כיסוני גיוזה מטוגנים ומופלאים.

Higuma: 32, Rue Saint Anna // 163 Rue Saint Honore
4. שווה את הקלוריות: תה ומקרון בגינת ה-Palais Royal שממוקם מול מוזיאון הלובר. היה יום שמש מקסים והחלטנו להתיישב באחד מבתי הקפה שסביב הגינה המטופחת עם המזרקה ולזלול את "טעם היום", אני בחרתי פטל ומי ורדים.


Palais Royal

5. שווה להכיר את הבלוג של מאיה: פסאג' ויויאן (Galerie Vivienne). אל תטעו, זהו אינו פסאג' כפי שאנחנו מכירים מפסאג' וייס בהרצליה. נכון, מדובר ברחוב מקורה עם חלונות בתקרה שמחבר בין שני רחובות ראשיים , אבל כבר מהכניסה לפסאג' מרגישים כאילו נכנסנו למכונת זמן: מרצפות פסיפס עתיקות, כניסות בתים ישנות וחנויות ייחודיות שאי אפשר להצדיק את קיומם בשום קונטקסט אחר. מצאנו שם חנות פרחים מלאכותיים, חנות שרשראות פרחים מוארות (גרלנדות), חנות ספרי יד שנייה וגלויות, חנות משקפי מעצבים בעבודת יד ובית קפה מתחילת המאה הקודמת.

Galerie Vivienne
An old fashioned librarie and Post cards stand
L'Aparthe: Galerie Vivienne 48 
..Some lucky people live in this buildin grr



 Thanks for Leaving a comment / liking on
 facebook / following via Bloglovin & Instagram (Majajoffe)

+A

12 תגובות:

  1. מדהים!!!!

    והפלת אותי מצחוק עם הפסאג' וייס בהרצליה ....חחחחח

    השבמחק
    תשובות
    1. דארלינג! איזה אושר שאת המגיבה המתמידה שלי!

      מחק
  2. איזה כיף שהבלוג הזה קיים, בכל פעם שאשכח כמה מופלא היה הטיול הזה אוכל להזכר (: פוסט מקסים!

    השבמחק
  3. ואני כבר חשבתי שאני מכירה את פריז...
    אני דווקא מגיעה לשם הרבה, יש לי דודה שם, אבל איכשהו הבילוי הכי מסעיר וחווייתי שלי שם זה היורודיסני... כנראה שצריך ללכת עם מישהו באותו ראש שלך :)
    בכל אופן הפוסט מקסים, עושה לי חשק לארוז מזוודות לעיר האורות...

    השבמחק
  4. מאיו!! מקסים! אוהבת אותך!-דנו-

    השבמחק
  5. איזה פוסט שווה וכיפי,
    פריז מצטיירת כמדהימה.

    לצערי היא לא בראש רשימת היעדים שלי, ולמעשה ביקרתי בה בטיול בת-מצווה ככה שיקח זמן עד שאשוב אליה (אם בכלל..),
    אבל כיף להתבונן בתמונות ודמיין לרגע שאני בעולם אחר.

    השבמחק
  6. שווה להכיר את הבלוג של מאיה, פוסט מקסים!!! אקרא את הפוסט הזה בוודאות עוד הפעם לפני נסיעה הבאה שלי לפריז!!!

    השבמחק
  7. פוסט מקסים!!
    הייתי בפריז פעמיים אבל אין ספק שאחזור לשם שוב :)
    תודה!!

    השבמחק
  8. איזה כיף של תגובות! תודה בנות יקרות, טוב נו השתכנעתי אני אכתוב עוד פוסט הלילה..:)

    השבמחק
  9. כמה חבל שלא קראתי את הפוסט שלך לפני כ-שנה, כשטסתי לפריז עם בן זוגי ודי התאכזבנו מהעיר :(
    עבור שנינו זו לא היתה הפעם הראשונה בפריז, והגענו אל העיר עם זכרונות מעולים. אבל הפעם משהו לא עבד בכל הסיפור. אולי זה היה הקור הקודר? לא ברור...
    פעם הבאה אזכור לקרוא את הפוסט שלך שוב :)

    תודה,

    יאנה

    השבמחק
  10. פעם ראשונה בבלוג והוא בהחלט מקסים:))
    פריז נמצאת ברשימת היעדים שלי שחייבים ביקור בשנה-שנתיים הקרובות ועכשיו ממש עשית לי חשק לטוס לשם:))

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הביקור והפרגון!
      וכן אין כמו פריז..:)

      מחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...