יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

Goodbye Party

בזמן האחרון בעודי משוטטת ברחובות העיר הופתעתי לראות כמה בוטיקים קטנים נעלמים ובמקומם נותר רק שלט "להשכרה". הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי הוא כמובן הודעת האחיות צוקר על סגירתו של מותג האופנה המשובח Rhus Ovata. בעודי גוררת רגליים בחוסר חשק למושב שלי על מטוס אל-על מפריז לתל אביב, נתקלתי בידיעה בעיתון וליבי צנח לתחתונים. אני רק אומר שמזל שאת העיתון קראתי לאחר שהמטוס המריא...

זה רק אני או שנדמה שלצד כל ידיעה על הגעתה של איזו רשת ענק והתפרסותה לעשרות סניפים בקניון הקרוב אליכם, מותג עצמאי מודיע על מכירת חיסול? בתור אחת שצועדת אל עולם העיצוב הקשוח, קשה לי לראות איך עשרות מעצבים מקומיים מוכשרים המנסים את מזלם עם קולקציות בעלות אופי וצבע אחר נדחקות לשוליים על ידי אופנת ההמונים. האם אין מקום לחזק דווקא את המעצבים שצמחו ממש פה ומכירים את אופנת הרחוב והטעם הישראלי המסויים?
האם זה מה שנהיינו? מדינת מרכזי קניות ענקיים עם רשתות חזקות בלבד?

כל מה שיש לי לומר בנימה עגומה זו, אתגעגע מאוד לטאץ' האורבני המיוחד של Rhus Ovata ובאותה נשימה אני שולחת חיזוק לכל אותם מעצבים מבטיחים שמנסים לפרוץ. קחו דוגמא מהעולם הגדול שסביבנו: היעזרו בפייסבוק, בטוויטר ובבלוגים, אין צורך בשלטי ענק בצומת ההלכה או עמוד אחורי במוסף השבת. אל תאמרו נואש והמשיכו ליצור עבור אלו שמחפשים את הייחוד והאיכות.

I have recently noticed, while window-shopping in the city, many small boutiques are gone and only a "for rent" sign is left. The last straw is the fact that one of my favorite Israeli brands Rhus Ovata is now closing. I'm sad to think that all we will be left with is mainstream brands in malls, while we have so many young and talented designers with a special signature, looking for audience.
I will defenetly miss Rhus Ovata's unique touch and I can only wish that all those promising designers that graduated in Israel and know our taste in fashion will continue creating inspiring collections.




Dress: Rhus Ovata // Ring: H&M // Nail varnish: American Apparel
ולאלו מאיתנו המחפשים תמיד את החצי המלא של הכוס: עד סוף החודש מכירת פרידה יוצאת דופן בסניף דיזנגוף בת"א ואוסישקין ברמת השרון. שווה לקפוץ יש מציאות (השמלה שלי: 129 ש"ח במקום 849 ש"ח!).

+A

2 תגובות:

  1. מסכימה עם כל מילה!!

    השבמחק
  2. העניין עם אופנת מעצבים, שהיא פונה לפלח אוכלוסייה מאוד מצומצם. אלה שיכולים להרשות לעצמם. שוב אנחנו חוזרים לנושא האהוב של צדק חברתי (ומזדחלים לאטנו אל התור בH&M).

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...